Regulamin Świadczenia Usług Drogą Elektroniczną

Odzyskaj Lot

Proszę uważnie przeczytać niniejszy regulamin przed skorzystaniem z naszych usług.

Cennik
Dokument zawierający zestawienie opłat pobieranych przez Spółkę od Klientów za Usługi świadczone w ramach Odzyskaj Lot. Cennik stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu.
Klient
Osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która złożyła Wniosek o świadczenie Usługi przez Spółkę.
Konsument
Osoba fizyczna o której mowa w art. 221 Kodeksu Cywilnego lub przedsiębiorca będący osobą fizyczną zawierający umowę bezpośrednio w związku z jego działalnością gospodarczą, przy czym Umowa nie posiada dla niego charakteru zawodowego.
Linia Lotnicza
Przewoźnik lotniczy, który świadczył usługę transportu lotniczego będącą przedmiotem Wniosku.
Platforma Odzyskaj Lot lub Platforma
Serwis internetowy dostępny pod adresem theflightrefund.com oferujący usługi związane z dochodzeniem odszkodowań za zakłócenia w transporcie lotniczym.
Regulamin
Niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Platformy Odzyskaj Lot.
Rozporządzenie lub RODO
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Spółka
Webet Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu, ul. 1 maja 30A, 43-355 Opole, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000940072, NIP 7543346806, REGON 52071749700000 prowadząca Platformę Odzyskaj Lot.
Świadczenie usługi drogą elektroniczną
Wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
Usługa
Usługa świadczona przez Spółkę polegająca na dochodzeniu odszkodowań i zwrotów kosztów od Linii Lotniczych w związku z opóźnieniami, odwołaniami lub odmową przyjęcia na pokład lotów, świadczona na podstawie postanowień niniejszego Regulaminu.
Wniosek
Formularz wypełniony przez Klienta zawierający dane niezbędne do realizacji Usługi, w szczególności dane dotyczące lotu, którego dotyczy roszczenie, oraz dane osobowe Klienta.
Zakłócenie Lotu
Opóźnienie lotu o co najmniej 3 godziny, odwołanie lotu lub odmowa przyjęcia na pokład z przyczyn leżących po stronie Linii Lotniczej.

Regulamin określa:
  • • Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Spółkę za pośrednictwem Platformy Odzyskaj Lot

  • • Dochodzenie odszkodowań za opóźnione, odwołane lub z nadsprzedażą loty

  • • Reprezentację Klientów w postępowaniach z Liniami Lotniczymi

  • • Składanie wniosków do odpowiednich organów w imieniu Klientów

  • • Prawa i obowiązki Spółki oraz Klientów

  • • Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Spółkę

  • • Warunki i zasady korzystania z Platformy

  • • Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną

  • • Zakres korzystania z praw własności intelektualnej

W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie do świadczenia usług drogą elektroniczną, w szczególności do składania oświadczeń woli w postaci elektronicznej, stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Obowiązkiem Klienta jest zapoznanie się z treścią Regulaminu przed rozpoczęciem korzystania z Platformy.

Regulamin udostępniony jest Klientowi nieodpłatnie za pośrednictwem Platformy przed zawarciem Umowy drogą elektroniczną w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.

Z momentem akceptacji Regulaminu i złożenia Wniosku dochodzi między Spółką a Klientem do zawarcia Umowy świadczenia usług.

Spółka nie ponosi odpowiedzialności za skutki korzystania przez Klienta z Platformy w sposób sprzeczny z Regulaminem.

Integralną częścią umowy są również Załączniki tj. Polityka Prywatności. Wysokość opłat za Usługi określona jest w § 8 Regulaminu.

Informacje przedkontraktowe:

Przed złożeniem Wniosku i zawarciem Umowy Spółka informuje Klienta o:

  • • Głównych cechach świadczonej Usługi

  • • Tożsamości Spółki i danych kontaktowych

  • • Całkowitej cenie Usługi (79 zł)

  • • Sposobie płatności i wykonania Usługi

  • • Prawie odstąpienia od umowy w terminie 14 dni

  • • Okresie świadczenia Usługi i warunkach jej rozwiązania

  • • Gwarancji zwrotu opłaty po 9 miesiącach w przypadku braku sukcesu

  • • Procedurze rozpatrywania reklamacji

Złożenie Wniosku w Platformie wymaga uiszczenia opłaty określonej w § 9 Regulaminu.

Klient składa Wniosek poprzez wypełnienie formularza dostępnego na Platformie Odzyskaj Lot, akceptację Regulaminu oraz dokonanie płatności.

Warunkiem rozpoczęcia świadczenia Usługi jest prawidłowe wypełnienie formularza Wniosku oraz dokonanie płatności, w którym Klient podaje dane osobowe oraz informacje dotyczące Zakłócenia Lotu:

  • • Imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu

  • • Dane dotyczące lotu (numer lotu, data, trasa, Linia Lotnicza)

  • • Opis Zakłócenia Lotu

  • • Dane rachunku bankowego na który ma zostać wypłacone odszkodowanie

  • • Dokumenty potwierdzające prawo do odszkodowania (bilety, karty pokładowe, potwierdzenia)

Akceptując Regulamin Klient oświadcza, że:

  • • Zapoznał się z Regulaminem, zrozumiał jego treść i ją akceptuje, a także zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu

  • • Zobowiązuje się do podawania prawdziwych danych i informacji zgodnie ze stanem faktycznym i prawnym

  • • Rozumie, że ponosi odpowiedzialność prawną za wszelkie wprowadzone dane i informacje

  • • Upoważnia Spółkę do reprezentowania go w postępowaniach z Liniami Lotniczymi oraz organami administracji w zakresie dochodzenia odszkodowania

  • • Został poinformowany o charakterze i przedmiocie Usługi

  • • Otrzymał informacje o całkowitej cenie Usługi oraz wszystkich dodatkowych opłatach i kosztach

  • • Ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni zgodnie z § 7 Regulaminu

Z chwilą prawidłowego złożenia Wniosku i dokonania płatności następuje zawarcie Umowy o świadczenie Usługi.

Usługa świadczona przez Spółkę polega na dochodzeniu odszkodowań od Linii Lotniczych w związku z Zakłóceniami Lotów na rzecz Klientów.

Spółka zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usługi w przypadku:

  • • Braku podstaw prawnych do dochodzenia odszkodowania

  • • Upływu terminów określonych w przepisach prawa

  • • Podania przez Klienta nieprawdziwych danych

  • • Wcześniejszego otrzymania odszkodowania za to samo zdarzenie

Na warunkach określonych w Regulaminie Spółka zobowiązuje się do świadczenia Usług określonych w Regulaminie na rzecz Klienta przy zachowaniu należytej staranności.

Spółka ma prawo do:

  • • Udoskonalania Platformy w tym do jej upraszczania, rozszerzania, modyfikowania, a także zmiany jej funkcjonalności

  • • Prowadzenia testów nowych usług, procesów lub funkcjonalności na Platformie

  • • Udostępniania aktualizacji i nowych wersji Platformy

  • • Przerwy w udostępnianiu Platformy na czas niezbędny do prawidłowej realizacji czynności administracyjnych

  • • Zarządzania Platformą i jej procesami oraz zmiany Platformy według własnego uznania

  • • Zmiany Regulaminu na warunkach określonych w § 13

Spółka nie ponosi odpowiedzialności za:

  • • Niezawinione przez siebie ingerencje w działanie Platformy, w szczególności na skutek siły wyższej, ataków hackerskich

  • • Problemy techniczne w sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Klient, uniemożliwiające korzystanie z Usług

  • • Decyzje Linii Lotniczych lub organów administracji w zakresie rozpatrywania roszczeń

Spółka wyłącza uprawnienia Klienta niebędącego konsumentem wobec Spółki z tytułu rękojmi o których mowa w art. 556 i następnych Kodeksu Cywilnego.

Spółka nie gwarantuje, że:

  • • Platforma będzie spełniała wszystkie oczekiwania i wymagania Klienta

  • • Dostęp do Platformy będzie dostępny nieprzerwanie, szybko i bez jakichkolwiek zakłóceń czy błędów

  • • Postępowanie z Linią Lotniczą zakończy się uzyskaniem odszkodowania

Klient ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania i zaniechania związane z korzystaniem z Platformy Odzyskaj Lot.

Klient zobowiązuje się do:

  • • Korzystania z Platformy w sposób zgodny z Regulaminem, dobrymi obyczajami, prawem powszechnie obowiązującym

  • • Podania prawdziwych, prawidłowych, dokładnych, kompletnych i nie wprowadzających w błąd danych osobowych oraz informacji dotyczących Zakłócenia Lotu

  • • Przestrzegania praw własności intelektualnej Platformy

  • • Niedokonywania jakichkolwiek działań zagrażających bezpieczeństwu Platformy

  • • Niezwłocznego poinformowania Spółki o wszelkich zmianach danych kontaktowych

Klient oświadcza, że w momencie składania Wniosku podał prawdziwe informacje i zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Spółkę o wszelkich zmianach danych. O zmianach można informować Spółkę drogą e-mailową na adres support@odzyskajlot.pl.

Klient po złożeniu Wniosku ma prawo do:

  • • Otrzymywania informacji o postępie realizacji Usługi

  • • Kontaktowania się ze Spółką w sprawach związanych z realizacją Usługi

Umowa zostaje zawarta na czas oznaczony - do momentu zakończenia postępowania z Linią Lotniczą lub organami administracji w sprawie dochodzenia odszkodowania.

Klient może w każdym czasie odstąpić od Umowy poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia na adres e-mail support@odzyskajlot.pl.

Spółka może wypowiedzieć Klientowi Umowę ze skutkiem natychmiastowym z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku:

  • • Naruszania przez Klienta postanowień Regulaminu lub przepisów prawa

  • • Podania przez Klienta nieprawdziwych danych

  • • Braku podstaw prawnych do dochodzenia odszkodowania

  • • Działania Klienta na szkodę Spółki

Spółka może wypowiedzieć Klientowi Umowę z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia z powodu zaprzestania świadczenia Usług przez Spółkę. O wypowiedzeniu Umowy Spółka poinformuje Klienta z 30-dniowym wyprzedzeniem.

Klient będący osobą fizyczną oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od umowy na wykonanie Usługi w terminie 14 dni od jej zawarcia bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (z wyjątkiem sytuacji określonych poniżej).

Rozpoczęcie świadczenia usługi przed upływem terminu odstąpienia:

Jeżeli Klient wyraźnie zażąda rozpoczęcia świadczenia Usługi przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy, a następnie odstąpi od umowy, zobowiązany jest do zapłaty za część Usługi wykonanej do momentu odstąpienia, proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia w stosunku do pełnego zakresu Usługi.

Utrata prawa odstąpienia:

Prawo odstąpienia od umowy wygasa, jeżeli Usługa została wykonana w pełni, a jej wykonywanie rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

W celu odstąpienia od umowy należy złożyć jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu na adres e-mail support@odzyskajlot.pl.

Klient jest obowiązany w trakcie korzystania z Platformy do przestrzegania norm prawnych i regulacji.

Platforma służy do gromadzenia, porządkowania i przetwarzania danych wprowadzonych przez Klientów w celu dochodzenia odszkodowań od Linii Lotniczych.

Spółka nie jest odpowiedzialna wobec osób trzecich za szkodę powstałą w wyniku korzystania z Usługi przez Klienta.

Zakazane jest:

  • • Korzystanie z jakiegokolwiek oprogramowania wpływającego na poprawne działanie Platformy

  • • Podejmowanie jakichkolwiek działań mających na celu ograniczenie dostępności Platformy

  • • Podejmowanie działań naruszających prawa własności intelektualnej

  • • Używanie jakichkolwiek plików i programów zawierających złośliwy kod

  • • Zamieszczanie jakichkolwiek treści sprzecznych z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszających prawa innych osób

  • • Podejmowanie jakichkolwiek działań na szkodę Spółki

W przypadku naruszenia zasad korzystania z Platformy, Spółka jest uprawniona do:

  • • Wysłania Klientowi ostrzeżenia na podany adres e-mail

  • • Zablokowania dostępu do Platformy

  • • Odmowy świadczenia usług na rzecz Klienta w przyszłości

Za złożenie Wniosku i rozpoczęcie postępowania w sprawie dochodzenia odszkodowania Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty w wysokości 79 zł (PLN).

Opłata jest pobierana jednorazowo w momencie składania Wniosku i stanowi wynagrodzenie za świadczone przez Spółkę Usługi, niezależnie od wyniku postępowania z Linią Lotniczą.

Dokonanie płatności następuje za pośrednictwem operatora serwisu realizującego płatności elektroniczne, w tym poprzez przelew lub zapłatę kartą płatniczą.

Gwarancja zwrotu opłaty:

Jeżeli w terminie 9 miesięcy od daty dokonania płatności Spółka nie uzyska odszkodowania od Linii Lotniczej, Klient ma prawo do zwrotu pełnej kwoty uiszczonej opłaty. Zwrot następuje na podstawie pisemnego wniosku Klienta złożonego na adres e-mail support@odzyskajlot.pl po upływie 9 miesięcy od daty płatności.

W przypadku skutecznego wyegzekwowania odszkodowania od Linii Lotniczej, odszkodowanie zostaje wypłacone bezpośrednio przez Linię Lotniczą na rachunek bankowy Klienta wskazany w dokumentach przekazanych Linii Lotniczej przez Spółkę.

Spółka jest właścicielem praw własności intelektualnej Platformy, w szczególności oprogramowania, kodu źródłowego, grafiki, interfejsu użytkownika, baz danych i innych treści.

Przez korzystanie z Usług oferowanych przez Spółkę Klient nie nabywa żadnych autorskich praw do jakichkolwiek treści lub materiałów.

Spółka udziela Klientowi ograniczonej, odwołalnej, niewyłącznej i nieprzenoszalnej licencji na korzystanie z Platformy wyłącznie w celu składania Wniosku i korzystania z Usług.

Klient nie może w żaden sposób kopiować, modyfikować, reprodukować, przechowywać, rozpowszechniać, wyświetlać, publikować, transmitować, sprzedawać, wypożyczać lub licencjonować treści Platformy bez wyraźnej pisemnej zgody Spółki.

Klient z chwilą wprowadzenia do Platformy informacji i dokumentów zezwala Spółce na ich wykorzystanie w zakresie niezbędnym do realizacji Usługi.

Klient może złożyć reklamację, jeżeli Usługa nie jest realizowana przez Spółkę lub jest realizowana nienależycie, wbrew postanowieniom Regulaminu.

Reklamacje należy kierować:

  • • W formie pisemnej na adres Spółki

  • • W formie elektronicznej na adres support@odzyskajlot.pl

Reklamacja powinna zawierać opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji oraz uzasadnienie.

Odpowiedź w sprawie reklamacji wysyłana jest na adres e-mailowy Klienta.

Reklamacje będą rozpatrywane niezwłocznie, według kolejności wpływania, jednak nie później niż w terminie 14 dni od ich otrzymania.

Klient będący osobą fizyczną ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w tym poprzez zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego lub skorzystanie z pomocy powiatowego rzecznika praw konsumenta.

Spółka informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z potencjalnymi zagrożeniami, do których należą m.in.:

  • • Spam – otrzymanie niezamówionej informacji handlowej

  • • Złośliwe oprogramowanie (malware)

  • • Programy szpiegujące (spyware)

  • • Wyłudzanie poufnych informacji (phishing)

  • • Włamania do systemu teleinformatycznego

Spółka podejmuje niezbędne działania mające na celu minimalizację ryzyka wystąpienia powyższych zagrożeń.

Klient powinien zaopatrzyć swój komputer w program antywirusowy i zaporę sieciową (firewall) oraz stale je aktualizować.

Webet Sp. z o.o. z siedzibą w Opolu, ul. 1 maja 30A, 43-355 Opole, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000940072, NIP 7543346806, REGON 52071749700000 jest administratorem danych osobowych Klientów w zakresie niezbędnym do realizacji Usługi.

Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych znajdują się w dokumencie Polityka Prywatności stanowiącym Załącznik nr 2 do Regulaminu.

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do prawidłowej realizacji Usługi.

Klient ma obowiązek podawania prawdziwych danych oraz aktualizowania ich w przypadku zmian.

Dane osobowe Klientów będą przetwarzane przez okres 12 miesięcy od zakończenia realizacji Usługi lub do momentu wycofania zgody przez Klienta, powiększony o czas wynikający z konieczności wywiązania się przez Spółkę z obowiązków prawnych.

Dane osobowe mogą być przekazane:

  • • Liniom Lotniczym w zakresie niezbędnym do dochodzenia odszkodowania, w tym dane rachunku bankowego Klienta w celu bezpośredniej wypłaty odszkodowania

  • • Organom administracji w przypadku składania skarg lub wniosków

  • • Podmiotom świadczącym usługi prawne dla Spółki

  • • Podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa

Spółka zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności:

  • • Zmiany warunków technicznych świadczenia usług drogą elektroniczną

  • • Wprowadzenia nowych usług lub zmiany funkcjonalności Platformy

  • • Zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść Regulaminu

  • • Poprawy obsługi Klientów

  • • Względów bezpieczeństwa

  • • Zmian technologicznych i funkcjonalnych

Spółka poinformuje Klienta o każdej zmianie Regulaminu poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail podany w formularzu lub poprzez zamieszczenie informacji na Platformie.

Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od poinformowania Klientów.

Klient ma prawo wypowiedzieć Umowę w terminie 14 dni od otrzymania powiadomienia o zmianach Regulaminu.

Zakaz stosowania klauzul niedozwolonych:

Spółka zobowiązuje się do niestosowania w Regulaminie postanowień, które mogą być uznane za klauzule niedozwolone w rozumieniu art. 385¹ Kodeksu Cywilnego.

Postanowienia uznawane za niedozwolone:

Nie będą stosowane postanowienia, które w szczególności:

  • • Wyłączają lub istotnie ograniczają odpowiedzialność wobec Klienta będącego konsumentem za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania

  • • Upoważniają wyłącznie Spółkę do jednostronnej zmiany umowy bez ważnych przyczyn określonych w umowie

  • • Wyłączają możliwość dochodzenia roszczeń przez konsumenta lub ograniczają tę możliwość

  • • Przewidują dla konsumenta obowiązek zapłaty nadmiernie wysokiej kary umownej

Ochrona słabszej strony umowy:

Klient będący konsumentem traktowany jest jako słabsza strona umowy i korzysta ze szczególnych form ochrony przewidzianych przez prawo.

Interpretacja postanowień:

Wszelkie wątpliwości dotyczące interpretacji postanowień Regulaminu będą rozstrzygane na korzyść Klienta będącego konsumentem.

Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za korzystanie z Platformy na terytorium swojego kraju zgodnie z obowiązującym prawem.

Świadczenie Usług podlega prawu polskiemu.

Wszystkie spory między Spółką a Klientem niebędącym konsumentem będą rozstrzygane przez polskie sądy powszechne właściwe według siedziby Spółki.

W przypadku Klientów będących konsumentami, powyższy wybór prawa nie wyłącza ochrony przyznanej na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa kraju, w którym konsument ma swoje zwykłe miejsce zamieszkania.

Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i rozpatrywania skarg, a także z unijnej platformy ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Jeśli jakiekolwiek postanowienie Regulaminu zostanie uznane za nieważne prawomocnym orzeczeniem sądu, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.

Językiem oryginalnym Regulaminu i wszelkiej komunikacji Spółki z Klientami jest język polski.

Integralnymi częściami Regulaminu są Załączniki:

  • • Załącznik nr 1 – Polityka Prywatności


Regulamin obowiązuje od 01.06.2024

Webet Sp. z o.o.